Sapanca’nın Kurtuluşunun 105. Yılı Büyük Coşkuyla Kutlandı

Sapanca’nın düşman işgalinden kurtuluşunun 105. yıl dönümü, düzenlenen tören ve etkinliklerle kutlandı. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği programlarda kurtuluş mücadelesinin kahramanları rahmet ve minnetle anıldı.

YEREL - 23-06-2026 09:36

Kutlamalar, Sapanca Hükümet Konağı önünde gerçekleştirilen çelenk sunma
töreniyle başladı. Kaymakamlık ve Belediye Başkanlığı çelenklerinin Atatürk Anıtı’na
sunulmasının ardından saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu. Şehit
Albay Güneri Ekici Parkı’nda devam eden programda günün anlam ve önemine ilişkin
konuşmalar yapıldı. Öğrenciler tarafından okunan şiirlerin ardından halk oyunları
ekibi sahne aldı. SSB Mehteran takımının seslendirdiği marşlarla kutlamalar
renklenirken vatandaşlar da programa yoğun ilgi gösterdi.
Kurtuluş Coşkusu Kortejle Taçlandı
Program kapsamında düzenlenen kortej yürüyüşüyle Sapanca’nın kurtuluş coşkusu
ilçe sokaklarına taşındı. Türk bayrakları eşliğinde gerçekleştirilen yürüyüşün ardından
İlçe Müftüsü Yavuz Koçak tarafından dua edildi. Program, dua eşliğinde Rüstempaşa
Camii minaresine Türk Bayrağı'nın asılmasıyla sona erdi.
Kaymakam Yazıcı’dan Birlik Mesajı
Programda konuşan Sapanca Kaymakamı Şaban Arda Yazıcı, ‘Bugün, ilçemizin
düşman işgalinden kurtuluşunun 105. yıl dönümünü büyük bir gurur ve heyecanla
idrak ediyoruz. Bu toprakları bizlere vatan kılan aziz şehitlerimizi ve kahraman
gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum. Geçmişten aldığımız güçle, birlik
ve beraberlik içerisinde geleceğe yürümeye devam edeceğiz. Sapanca’nın
kurtuluşunun yıl dönümünü kutluyor, tüm hemşehrilerimize sevgi ve saygılarımı
sunuyorum.’ dedi.
Başkan Şahin: “Bu Topraklar Ecdadımızın Emanetidir”
Programda konuşan Sapanca Belediye Başkanı Nihat Arda Şahin, Sapanca’nın
kurtuluşunun sadece bir tarih değil, aynı zamanda bağımsızlık ruhunun ve milli
mücadelenin sembolü olduğunu belirterek şunları söyledi: “105 yıl önce büyük
fedakârlıklarla kazanılan bu zafer, bugün bizlere özgürce yaşadığımız bir vatan
bırakmıştır. Aziz şehitlerimizi ve gazilerimizi rahmet, minnet ve saygıyla anıyoruz.
Sapanca’mızın kurtuluşunun yıl dönümünü aynı gurur ve heyecanla kutlamaya
devam edeceğiz” dedi.
Başkan Yardımcısı Metin: “Birlik ve Beraberliğimiz En Büyük Gücümüzdür”
Sapanca Belediye Başkan Yardımcısı Yılmaz Metin yaptığı konuşmada, kurtuluş
mücadelesinin gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekerek şu ifadeleri
kullandı: “Geçmişini bilen ve tarihine sahip çıkan toplumlar geleceğe daha güçlü

yürür. Sapanca’nın kurtuluşunun 105. yıl dönümünde, birlik ve beraberliğimizin
kıymetini bir kez daha hatırlıyor; bu güzel vatanı bizlere emanet eden
kahramanlarımızı saygı ve minnetle anıyoruz” dedi.
Kutlamalara Sapanca Kaymakamı Şaban Arda Yazıcı, Sapanca Belediye Başkanı
Nihat Arda Şahin, Sapanca Cumhuriyet Başsavcısı Muhammed Mustafa Vural, İlçe
Jandarma Komutanı Kıdemli Üsteğmen Ahmet Gökkaya, İlçe Emniyet Müdürü Yusuf
Özenç, İlçe Milli Eğitim Müdürü Serkan Korkmaz, İlçe Müftüsü Yavuz Koçak, İlçe
Gençlik ve Spor Müdürü Mehmet Uçar, Belediye Başkan Yardımcısı Yılmaz Metin,
Daire Müdürleri, CHP Sapanca İlçe Başkanı Levent Reşat Erdoğan, şehit ve gazi
derneklerinin temsilcileri, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok
sayıda vatandaş katıldı.

Günün Diğer Haberleri