Dev vinçlerin kurulumu başladı

Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar’ın 12 gün önce Gar Meydanı’nda müjdelediği tren raylarının yeraltına alınması projesi fiilen başladı. Dev vinçler, şehrin merkezini ikiye bölen hemzemin geçitlerin trafik akışından çıkarılması için Aziz Duran Parkı’na (3’ncü Geçit) indirildi. Alemdar, “Bugün bir gururu yaşıyoruz. Tren raylarının yeraltına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda hayat çok daha kolaylaşacak. Şehrimiz ise yeşil bir koridor kazanacak. İş makinaları ilk etapta tren yolunun geçeceği tünelin duvarlarını inşa edecek ve sonra zemin çalışması tamamlanacak. Ray dönüşümü ve yeşil koridor çalışmaları şehrimize hayırlı olsun” dedi.

YEREL - 24-06-2026 13:32

Dev vinçlerin kurulumu başladı

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, 12 gün önce müjdesini paylaştığı
Mithatpaşa-Gar arası tren raylarının ray altına alınması projesinde çalışmalar için
makinaların kurulumuna başlandığını açıkladı.
Vinçler sahaya indi, çalışma başladı
Eğitim öğretim dönemi hassasiyeti nedeniyle birkaç gün bekletilen çalışmalar kapsamında
bugün itibarıyla dev vinçler sahaya indi.
Şehrin merkezini ikiye bölen, hayatın akışına ve trafiğe büyük bir çile olan geçitlerin
şehrin gündeminden çıkması için Aziz Duran Parkı’nın Donatım kısmındaki 3’üncü
Geçit’te işlemler başlayacak.
Geçitlerde çalışmalar sırasında trafiğin aksamayacak şekilde işlemler yürütülecek. Geçici
rampa ve köprüler yapılacak, trafik akışı ve inşa birbirinden izole hale taşınacak. Yer altı
çalışmaları yapılırken de trafik ve hayat akışına engel olunmayacak.
Çalışmalar ilk olarak geçit bölgelerinde başlayacak
Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki hemzemin geçitlerin tamamı kaldırılacak,
oluşturulacak 2 kilometrelik yeşil koridorla bölgede yepyeni bir sosyal yaşam
tohumlanacak.
Başkan Alemdar’ın 30 Mart’ta Dolmabahçe’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a
birebir görüşmesinde onay aldığı projede ilk etapta trenlerin geçeceği tünelin inşası
başlayacak ve daha sonra zemin çalışmaları yapılacak.
Alemdar, üst taşıyıcı sistemlerin imalatından sonra ise binlerce kişinin yeni buluşma
noktası olacak sosyal yaşam projesinin başlayacağını söyledi.
“Şehrimizin geleceğine değer katacak”
Alemdar şu şöyle konuştu: “Şehrimizin gündemini uzun süredir meşgul eden önemli bir
projeyi hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Tren raylarının yer altına alınmasıyla
Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda bulunan 4 hemzemin geçidi
kaldıracağız. Demiryolu hattının üzerini peyzaj düzenlemeleriyle yeşil bir koridora
dönüştürerek şehrimize yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandıracağız.

Projeye dair aşamalar…
“İlk etapta trenlerin geçeceği tünelin yan duvarlarını inşa edecek, ardından zemin
çalışmalarını tamamlayacağız. Üst taşıyıcı sistemlerin imalatının ardından yapılacak peyzaj
düzenlemeleriyle şehir merkezine yeni bir sosyal alan kazandıracağız. Ulaşım sorunlarını
bütüncül bir bakış açısıyla ele alıyor, Sakarya'yı geleceğe hazırlıyoruz. Çalışmalar
süresince vatandaşlarımızın anlayışını bekliyor, bu tarihi dönüşüme birlikte tanıklık
etmelerini istiyoruz”
Tren yolcuları mağdur olmayacak
Çalışmalar süresince vatandaşların ulaşımda mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirler
alınacak. Ada Treni ve ADARAY seferlerinin Mithatpaşa’ya alındığında şehir merkezine
belediye otobüsleriyle ring seferleri düzenlenecek.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Bayraktepe’de Maarif Halk Dansları Şenliği Büyük Beğeni Topladı

Bayraktepe’de Maarif Halk Dansları Şenliği Büyük Beğeni Topladı

25-06-2026 - YEREL

Ahşaptan Hayata Yarışmasında Genç Yetenekler Ödüllendirildi

Ahşaptan Hayata Yarışmasında Genç Yetenekler Ödüllendirildi

25-06-2026 - YEREL