Medyacark Haber Sitesi
HV
13 HAZİRAN Cumartesi 18:17

3 Bin 403 Öğrenci İş Dünyasına Gönderildi

Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılı Akademik Genel Kurulu, Turgut Özal Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

EĞİTİM
Giriş Tarihi : 26-09-2025 16:11
3 Bin 403 Öğrenci İş Dünyasına Gönderildi

SUBÜ’de 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılı Akademik Genel Kurulu gerçekleştirildi.
Programda konuşan Rektör Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık; nitelikli uluslararası öğrenciler
aldıklarını, +1 Eğitim Modeli’ni geliştirdiklerini, yeni web sayfasını yayına aldıklarını, Bilim
İletişimi Ofisi kurduklarını ve geride kalan sürede başardıkları birçok ilkle 7 yıllık bir gurur
tablosu ortaya koyduklarını belirtti.
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılı
Akademik Genel Kurulu, Turgut Özal Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. İlk Dersim
Filistin temasıyla Gazze’de yaşanan soykırıma dikkat çekerek başlayan genel kurulda, rektör
yardımcıları sorumluluk alanlarıyla ilgili sunumlar yaptı. Rektör Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık ise
sunumuyla geride kalan dönemi değerlendirdi ve Güz Yarıyılı’na ilişkin hedefleri paylaştı.
Sarıbıyık’ın sunumunun ardından devam eden dış kaynaklı projelerin yürütücülerine ve Gençlik
ve Spor Bakanlığı’nın Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği Destek Programı kapsamında
gösterilen başarı nedeniyle Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı personeli adına Daire Başkanı
Dr. Orhan Yılmaz’a ödül takdim edildi. Son olarak ise Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Sinan Serdar
Özkan, Prof. Dr. Ali Fuat Boz ve Prof. Dr. Oğuz Türkay ile Genel Sekreter Doç. Dr. Gökhan
Ergen’in de yer aldığı soru-cevap bölümü yapıldı.
3 bin 403 öğrenci iş dünyasına gönderildi
Eğitim-öğretim faaliyetlerine ilişkin bir sunum yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sinan Serdar
Özkan, toplam öğrenci sayısının 31 bin 320 olduğunu, toplam program sayısının ise 142’ye
ulaştığını söyledi. +1 Eğitim Modeli kapsamında 2024-2025 Akademik Yılı’nda 3 bin 403
öğrencinin iş dünyasıyla buluştuğunu aktaran Özkan, eğitim-öğretim hedeflerinin eğitim süreçleri
ile ilgili birim çalıştayları yapmak, akredite program sayısını arttırmak, akran yönderlik sistemiyle
öğrenciye etkin kariyer danışmanlığı sağlamak, akademi+ haftası düzenlemek ve lisansüstü
eğitimde alan dışı öğrenci kabulü ile disiplinler arası çalışmayı arttırmak olduğunu söyledi.
İndeks başvuruları yapıldı
Yaptığı sunumla Ar-Ge faaliyetlerine değinen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali Fuat Boz, Bilimsel
Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü’nün (BAP) 2025 yılı Eylül ayı itibariyle iç kaynaklı 65
projeye 8 milyon 150 bin TL değerinde destek sağladığını, 2025 yılındaki dış kaynaklı proje
sayısının 10 olduğunu ve bu projelerin toplam bütçesinin 60 milyon TL olduğunu paylaştı. Ayrıca
SUBÜ’nün 9 dergisinden 8’i için TR Dizin indeksine başvuru yaptıklarını belirtti. Boz; Ar-Ge
yetkinliklerinin arttırılması eğitimleri ve girişimcilik eğitimleri düzenlemenin, proje yazım desteği
sağlamanın, fikri sınai mülkiyet haklarını desteklemenin ve teknokent ekosistemini hayata
geçirmenin Ar-Ge hedefleri arasında yer aldığını söyledi.
Sürdürülebilirlik çalışmaları yürütülecek
Sosyal işler ve topluma katkı çalışmalarına değinen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Oğuz Türkay ise,
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) SUBÜ’yü 5 yıllığına tam kurumsal akreditasyon ile
akredite ettiğini, ayrıca Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) TSE-ISO-EN 9001 Kalite Yönetim
Sistemi Belgesi’nin devamına karar verdiğini belirtti. Türkay; dünya sıralamaları önde gelen
kuruluşlara gerekli başvuruları düzenli olarak yaptıkları bilgisini paylaştı. Bütüncül veri yönetimi
ve kurumsal sürdürülebilirlik için yapılanlardan bahsederek İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik
Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin yönergesinin hazır olduğunu ve bu doğrultuda tüm
birimlerde çalışmalar yürüteceğini söyledi.

Uygulama en önemli çarpan
100’ü aşkın ülkeden 4 binin üzerinde uluslararası öğrenciye ulaştıklarını belirten SUBÜ Rektörü
Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, “Geride bıraktığımız akademik yılda üniversite birincimiz ve birçok
program birincimiz uluslararası öğrencilerimizdendi. Bu, nitelikli öğrencileri üniversitemize
aldığımızı gösteriyor. Uluslararasılaşma en önemli hedeflerimizden. Bu anlamda her akademik
birimimizde en az bir uluslararası akademisyenimizin olmasını da arzu ediyoruz. +1 Eğitim
Modelimiz örnek olmaya devam ediyor. Biz de modelimizi kontrol etmeyi ve sürekli
güncellemeyi sürdürüyoruz. Üniversitemizin stratejik plan çalıştayında da vurgulandığı gibi
uygulama becerisi artık eğitimdeki en önemli çarpan. O olmadan teori eksik kalıyor” diye
konuştu.
Yeni web sayfası yayında
Üniversitenin dijital dönüşüm çalışmalarından da bahseden Sarıbıyık, “Ekiplerimizin yoğun
çalışmalarının ardından yeni web sayfamızı yayına aldık. Yeni web sayfamızın çok daha kullanışlı
ve kurumsal kimliğimize uygun bir yapıda olması için gayret gösterdik. Kullanıcı deneyimleriyle
mükemmele yakın hale getireceğimize inanıyorum. Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) toplumdan
gelen geri dönüşler neticesinde başlattığı Bilim İletişimi Ofisi kapsamındaki ilk etkinliğimizi
Serdivan Belediyesi ortaklığıyla Serdivan Millet Bahçesi’nde gerçekleştirdik. Gerek sivil toplum
kuruluşları gerekse diğer kamu kuruluşları ile ortak hareket ederek önümüzdeki süreçte
akademisyenlerimizi halkımızla buluşturmaya devam edeceğiz. Bu akışı sağlamak üzere İletişim
Koordinatörlüğümüzün çatısı altında Bilim İletişimi Ofisi’ni oluşturduk.”
+1 Liderlik Okulu örnek olacak
2025 yılı boyunca Teknofest ve diğer yarışmalarda 16 ödül kazandıklarını hatırlatan Sarıbıyık,
“Takımlarımız giderek artıyor. Teknoloji Yarışmaları Koordinatörlüğümüzü büyütüyoruz. Takım
danışmanı hocalarımızın sayısının da artmasını istiyoruz. Bunun yanı sıra +1 Liderlik
Okulumuzda bu hafta 5 üst düzey yöneticiyi ağırladık. Daha önce hiçbir yerde bulunmayan bu
uygulamamızın da Türkiye’de rol model olacağına inanıyoruz. Üniversitemizin kuruluşundan bu
yana elde ettiğimiz başarılar ve kat ettiğimiz yol ortaya bir gurur tablosu çıkarıyor. Bunun için
emek veren ve gayret gösteren tüm çalışma arkadaşlarıma müteşekkirim” ifadelerini kullandı.
Nehir Teknokent bir ihtiyaçtı
Nehir Teknokent’in “bir teknokent varken diğerine ne gerek var gibi” söylemlerle geciktiğini
belirten Sarıbıyık, “Aslında üniversitemiz çatısı altında bir teknokentin ne kadar gerekli olduğunu
şehrimizi ziyaretinde Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mehmet Fatih Kacır ifade etti ve 50
milyonluk ilk desteği üniversitemize gönderdi. Sayın Bakanımız öncesinde de Teknoloji
Yarışmaları Koordinatörlüğümüzü ve öğrencilerimizin başarısını biliyordu ve bu öğrencilerimizin
girişimciliğe ne kadar hevesli olduğunu da görüyordu. Destekleri için kendilerine müteşekkiriz.
Biz de bu destekle Teknoloji Geliştirme Bölgesi ilan edilen alanda inşaatımıza başladık. Bunun
yanında 2014’ten beri temel inşaatı atıl bir halde bulunan 2’inci Organize Sanayi Bölgesi içindeki
Hendek Meslek Yüksekokulu’nun yeni binasının inşaatı da girişimlerimiz neticesinde tamamlandı.
İnşallah 29 Eylül Pazartesi günü eğitim-öğretim başlayacak.”

HABER MERKEZİHABER MERKEZİ

YORUMLAR