Medyacark Haber Sitesi
HV
28 HAZİRAN Pazar 11:49

Cumhuriyet Meydanı 2.Etabı Açıldı

Cumhuriyet Meydanı’nın ikinci etabı ve Cumhuriyet Rölyefi, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın’ın katılımıyla 10.10 Dünya Balıkesirliler Günü’nde coşkuyla açıldı. Akın, Cumhuriyet Meydanı’nın Balıkesirli hemşehrilerine hayırlı olmasını dilerken “Cumhuriyet Meydanımız adını Cumhuriyet’imizden alan, bize birliği ve beraberliği hatırlatan Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çocukları, yani Balıkesir’in yiğit evlatlarının buluşma noktasıdır.”dedi.

YEREL
Giriş Tarihi : 11-10-2025 09:47   Güncelleme : 11-10-2025 12:31
Cumhuriyet Meydanı 2.Etabı Açıldı

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, 10.10. Dünya Balıkesirliler Günü”nde
şehrin kalbi olan Cumhuriyet Meydanı’nın 2. Etabı ve “Cumhuriyet Rölyefi”nin açılışını
gerçekleştirdi. Açılış törenine Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın ve eşi
Arbil Akın'ın yanı sıra CHP Balıkesir Milletvekili Serkan Sarı, CHP Balıkesir İl Başkanı
Erden Köybaşı, Demokrat Parti Balıkesir İl Başkanı Işın Gümüşyay, Balya Belediye Başkanı
Orhan Gaga, Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, Savaştepe Belediye Başkanı Ali
Koyuncu, Karesi Belediye Başkanı Mesut Akbıyık, İvrindi Belediye Başkanı Önder Lapanta,
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Naki Çetin, BBB Başkan Vekili Volkan
Altınöz, Balıkesir Kent Konseyi Başkanı Sevinç Baykan Özden, Heykeltıraş Pınar Öktem
Doğan, BBB Genel Sekreter Yardımcıları, daire başkanları, meclis üyeleri, sivil toplum
kuruluşu temsilcileri, siyasi parti temsilcileri, muhtarlar ve vatandaşlar katıldı.

BALIKESİR ÖZLEMLE BEKLEDİĞİ MEYDANA KAVUŞTU
Şehre nefes aldıran Cumhuriyet Meydanı’nın ikinci etabı kısa sürede tamamlanarak hizmete
açıldı. Toplam 3 bin 400 metrekare alana sahip olan meydanda 335 metrekarelik yeşil alan, 2
bin 940 metrekarelik sert zemin bulunuyor. Çalışmalarda 3 bin 216 çiçek, 22 ağaç ve 761 çalı
dikimi yapıldı. 200 metrekarelik rulo çim ile yeşillendirilen meydanda oturma alanı da 60
metrekareye çıkarıldı. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın’ın önderliğinde
Balıkesir’in tarihini, kültürünü yansıtan; yaşlıların, engelli bireylerin ve çocuklu ailelerin
kullanımına uygun bir yaşam alanı hayata geçirildi.

“TAM BİR BİRLİK VE BERABERLİK İÇERİSİNDEYİZ”
Eli kanlı terör örgütü IŞİD’in 10 Ekim 2015’te Ankara Tren Garı’nda masum sivillere yönelik
gerçekleştirdiği hain saldırıyı kınayarak konuşmasına başlayan Balıkesir Büyükşehir Belediye
Başkanı Ahmet Akın, hain saldırıda hayatını kaybeden vatandaşlara Allah’tan rahmet diledi.
Balıkesirlilerin, 10 Ekim Dünya Balıkesirliler Günü’nde tam bir birlik ve beraberlik içerisinde
olduğunu belirten Akın, “Astsubay Orduevlerini de dönüştürüyoruz. Bunlar çok önemli tarihi
eserler. Onun için çalışmaları büyük bir titizlikle yürütüyoruz. Yakın zamanda Astsubay
Orduevimizi hayata geçireceğiz. Ardından da diğeri hayata geçecek. Balıkesir’imizin her
noktasını çok daha yaşanabilir, kültürün ve sanatın iç içe olduğu; vatandaşlarımızın ve

gençlerimizin hep birlikte olduğu ve Balıkesir’i daha yukarıya çıkarmak için ilçe belediye
başkanlarım ve tüm ekibimizle birlikte büyük bir gayret içerisindeyiz.”dedi.

“BALIKESİR’İMİZİN TÜM İLÇELERİNİ GÜZELLEŞTİRİYORUZ”
Balıkesir’i hak ettiği noktaya çıkarmak için gece gündüz çalıştıklarını ifade eden Akın, sadece
yerin üzerine değil yerin altına da yatırımlar yaptıklarını belirtti. 50 yıllık bir altyapıyı
değiştirmek için büyük projeler yürüttüklerini aktaran Akın, “50 yıllık altyapımızı değiştirmek
için bir taraftan 20 ilçemizde çalışıyoruz. Bir taraftan da Balıkesir’imizin tüm ilçelerini
güzelleştirmek, vatandaşlarımızın nefes alacağı ortamlar yaratmak, gençlerimize sosyal
alanlar sağlamak ve emeklilerimizi rahat ettirmek için ve yeni merkezler kazandırmak için de
çalışıyoruz. Bu nedenle de burada Tarihi Orduevimizi de kapsayan kapsamlı bir restorasyon
çalışmasını da gerçekleştirmiş oluyoruz. Birinci etabımızın ardından ikinci etabımızı da 10.10
Dünya Balıkesirliler Günümüzde açıyoruz. Cumhuriyet Meydanımız adını
Cumhuriyet’imizden alan, bize birliği ve beraberliği hatırlatan Büyük Önderimiz Gazi
Mustafa Kemal Atatürk’ün çocukları, yani Balıkesir’in yiğit evlatlarının buluşma noktasıdır.
Bu emanete sahip çıkan bizler Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün emanetine
sahip çıkıp onu daha yukarıya çıkarmak için mücadele ediyoruz.” şeklinde konuştu.

“EMANET KUTSALDIR”
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Balıkesir’i 7 kez ziyaret ettiği bilgisini paylaşan
Akın, her ziyaretinde de Balıkesir’e büyük değer verdiğini söylediğini belirtti. ‘Balıkesir
Emanettir’ diyen Akın, konuşmasına şöyle devam etti: “Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal
Atatürk’e, Türkiye Cumhuriyeti’ne ve Balıkesir’imize sonuna kadar sahip çıkıyoruz. Çünkü
emanet kutsaldır. Atatürk’ümüzün Balıkesir ziyaretini ve Cumhuriyet’imizi anlatan
rölyefinde açılışını yapıyoruz. Bu eser, bir yandan Gazi Mustafa Kemal’in şehrimizle kurduğu
güçlü bağı simgelerken, diğer yandan da Cumhuriyetimizin fedakârlıklarla örülü yolculuğunu
bizlere hatırlatmaktadır. Böylece Cumhuriyet Meydanı’mızı yalnızca bir buluşma noktası
olarak değil, tarihimizin ve geleceğimizin ortak hafızası olarak da öne çıkartmak istedik.
Şimdi sizlere bu güzel eserin yani Balıkesir’imizle Atatürk’ün hikâyesinden bahsetmek
istiyorum: İki pano şeklinde tasarlanan rölyefimizin sol panosuna “Balıkesir: Kurtuluşun
Öncü Şehri” ismini verdik. Bütün bu çalışmalar Balıkesir’imizin, yiğit Balıkesirlilerin çoktan
hak ettiği İstiklal Madalyasına giden yolun bir haritasıdır. Döşenen taşlarıdır. Yiğit
Balıkesirliler ve Balıkesir çoktan İstiklal Madalyasını hak etmiştir. Öncü şehir ismini verdik
çünkü 1919 yılında yurdun işgaline karşı ilk mücadele ateşi Balıkesir’imizde yakılmıştı. 16
Mayıs’ta Okuma Yurdu’nda başlayan mücadelemiz, Ata’mızın Samsun’a çıktığı 19 Mayıs’ta,
Alaca Mescit’te daha da büyüdü ve 28 Haziran 1919’da yapılan Balıkesir Kongresi ile
kurumsallaştı. Bu şekilde Balıkesir’imiz, Kuvayımilliye’nin ilk karargâhlarından biri olarak
tarih sahnesinde yerini aldı. Rölyefimizin sağ panosuna ise “Cumhuriyetin Aydınlık Yüzü:
Balıkesir” adını verdik. Atatürk’ümüz, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinde Balıkesir’i
yedi kez ziyaret etmiş ve Balıkesirlilerle bire bir temas kurarak Cumhuriyet’in ilkelerini
onlara doğrudan anlatmıştır. Her zaman gurur duyduğum İstiklal Madalyası sahibi dedem
Ahmet Akın, Akıncılar Müfrezesinde görev almış Gönenli Yiğit Efe’dir. Bizim sülalemiz
‘Efeler Sülalesidir.’ Bunu herkes bilir. Onun için bizim kitabımızda ayrımcılık yoktur.

Ötekileştirme yoktur, birleştirme vardır. Onun için de her konuşmamda Kuvayımilliye’den ve
Kuvayımilliye’nin öneminden bahsediyorum.”diye konuştu.

“BALIKESİR SIRADAN BİR ŞEHİR DEĞİL”
Balıkesir’in sıradan bir şehir olmadığını vurgulayan Akın, “Balıkesir şehirlerden bir şehir
değil. Çünkü bizim vefa borcumuz ve alınacak çok yolumuz var. Bizim, belediye
başkanlarımızla birlikte Ayvalık’tan Bandırma’ya, Karesi’den Dursunbey’e kadar her bölgede
tek bir amacımız var. Balıkesir’i hak ettiği noktaya taşımak var hemşehrim. Her attığımız
adımda bunu düşünüyoruz. Yerin altına milyarlarca liralık yatırım yapıyoruz. İkinci
senemizde bunun tek tek hesabını vereceğiz, anlatacağız. Vicdanımız el vermiyor. Bu
memleket sağlıklı suyu, akıllı kanalizasyonları, su kaybının olmadığı, verimli bir Balıkesir’i
hak ediyor. Diğer işleri de ihmal etmeden şehrimize yeni alanlar, binalar kazandırıyoruz.
Sosyal yardımlarımızı sağ elin verdiğini sol el görmeden, insan onuruna yakışır şekilde
yapıyoruz. Hep birlikte güzellikler içerisinde nice gurur verici işleri el ele, omuz omuza
yapacağız. Yaşasın Cumhuriyet, Yaşasın Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Yaşasın Balıkesir! Ne
Mutlu Türk’üm Diyene!” ifadelerini kullandı.

metincengizmetincengiz

YORUMLAR