Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, bu yıl 130 farklı branşta toplam 14
bin 651 başvuru alarak hizmet veren Sanat ve Meslek Edindirme Kursları (SAMEK)
yılsonu sergisine katıldı.
Geniş katılımla gerçekleştirildi
Yoğun bir katılımla gerçekleştirilen programa, Sakarya Valisi Rahmi Doğan, AK Parti
Sakarya Milletvekili Murat Kaya, AK Parti İl Başkanı Yunus Tever, ilçe belediye
başkanları, il müdürleri, SASKİ Genel Müdürü Seyit Sakallıoğlu, MÜSİAD Sakarya Şube
Başkanı Ahmet Cihan, Sakarya Muhtarlar Federasyonu Başkanı Erdal Erdem, BELPAŞ
Genel Müdürü Ertuğrul Özcan, Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı Alpay Şirin,
büyükşehir bürokratları, meclis üyeleri, eğitmenler, kursiyerler, muhtarlar ve çok sayıda
vatandaş katıldı.
Binlerce eserle muhteşem final
Kursiyerler tarafından üretilen el emeği, göz nuru birbirinden kıymetli bin 800’e yakın
eser, Ofis Sanat Merkezi’nde (OSM) muhteşem bir final yaptı. El sanatlarından tekstile,
ahşap boyamadan takı tasarımına kadar birçok farklı branşta hazırlanan eserler
sanatseverlerin beğenisine sunuldu.
“Desteklemeye devam edeceğiz”
Sergi açılış sonrası değerlendirmelerde bulunan Başkan Alemdar, “Kursiyerlerimiz,
eğitmenlerimizin rehberliğinde doğadan ilham alarak üretmiş, kimi zaman bir yaprağın
damarında, kimi zaman toprağın dokusunda, kimi zaman da suyun akışında sanata dönüşen
bir hikâye ortaya koymuşlardır. Bu yönüyle sergimiz, “Doğanın Sanatla Dönüşümü”
temasını güçlü bir şekilde yansıtıyor. Doğayı yalnızca tüketilen bir kaynak olarak değil
aynı zamanda ilham veren, besleyen ve yaşamın temel kaynağı olarak görmek, bugün
burada sergilenen eserlerin ortak mesajıdır. İnşallah bizler de üretmenin ve sanatın
birleştirici gücünü desteklemeye kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.
“Kursiyerlerimiz tebrik ediyorum”
Başkan Alemdar, “SAMEK, kuruluşundan bu yana yüz binlerce vatandaşımızın sanat ve
zanaat alanlarında kendini geliştirdiği, ürettiğiyle ekonomik kazanç elde ettiği ve verimli
zaman geçirdiği önemli bir eğitim merkezi olmuştur. Elbette bu tablo büyük bir emeğin,
güçlü bir organizasyonun ve üretime duyulan inancın somut bir göstergesidir. Ben tekrar
tüm kursiyerlerimizi en kalbi duygularımla kutluyor, başarılarının devamını diliyorum”
şeklinde konuştu.
“Serginin hayırlı olmasını diliyorum”
Serginin açılışında kısa bir konuşma yapan Sakarya Valisi Rahmi Doğan ise, “Böylesine
güzel ve özel bir sergi için tüm kursiyerleri tebrik ediyorum. SAMEK Yıl Sonu sergisinin
hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
“Kendimize olan özgüveni yeniden kazanıyoruz”
Program konuşan Karasu SAMEK Mutfak Atölyesi kursiyeri Esra Zambak, “Benim için
bu, aslında yarım kalan bir hikâyeyi tamamlamak demek. Çünkü bizim okuduğumuz
dönemde bir meslek edinmek kolay değildi. İmkânlar oldukça kısıtlıydı ve ben de maalesef
bu imkânsızlıkların mağdurlarından biriydim. Ta ki SAMEK ile tanışana kadar. Burada
aldığımız eğitimler, alanında uzman eğitmenler tarafından veriliyor. Bu eğitimler
sayesinde hem bilgi ve becerilerimizi geliştiriyor hem de kendimize olan özgüvenimizi
yeniden kazanıyoruz. Kazandığımız bu özgüvenle istediğimiz alanda rahatlıkla iş hayatına
atılabiliyoruz. Ayrıca burada aldığımız belgeler sayesinde kendi iş yerimizi açabiliyor ya
da evden butik çalışmalar yaparak aile bütçemize katkıda bulunabiliyoruz” dedi.
“Dayanışma ve yardımlaşma içinde geçen bir yıl oldu”
Arifiye SAMEK Ahşap Boyama Atölyesi kursiyeri Ömriye Aksoy ise, “Gerçekten çok
verimli, çok eğlenceli ve dayanışma ile yardımlaşma içinde geçen bir yıl oldu. Bu süreçte
birbirinden güzel ürünler ürettik. Hepsini büyük bir heyecan, sevgi ve edindiğimiz
deneyimlerle ortaya çıkardık. Hem yeni şeyler öğrendiğimiz hem de çok güzel dostluklar
kurduğumuz, son derece verimli bir yıl geçirdik” ifadelerini kullandı.
Katılımcılara çiçek hediyesinin gerçekleştirildiği programda kursiyerlere katılım sertifikası
takdim edilerek günün anısına fotoğraf çekimi gerçekleştirildi.
metincengiz
















